Amanda Olofsson -

Julen hemma hos oss

2014-12-02 @ 20:30:00 Hem & inredning

Jag älskar julen och tycker att december är en så mysig månad. Jag började julpynta veckan innan första advent för jag kunde inte hålla mig längre. Jag skulle egentligen vilja ha ännu mer pynt så att det känns som ett riktigt juligt vinterland när man kommer in i lägenheten, men det får kanske bli nästa år istället. Jag fotade alla juliga detaljer som vi har och tänkte att jag skulle visa upp det här. Det var riktigt svårt att fota vissa bilder på grund av bristen på ljus som råder under vintern, men det får duga!
 
I sovrummet har vi en gullig julkalender som jag köpte på Lagerhaus. Små kuvert som man kan lägga fina lappar i och öppna varje dag fram till julafton. De små stjärnorna på tavellisten har jag vikt efter en liten guide som jag hittade på Pinterest. Väldigt enkelt och så fint! Såg även en bild (minns nu ej vart) där någon hade tagit såna små bakformar i metall och satt värmeljus i. Det tyckte jag var en perfekt idé, så jag lånade ett gäng av mamma och har utplacerade över hela lägenheten.
 
På tavellisten i köket har jag skrivit ut egna bilder. Julkulan har jag gjort själv och kvisten googlade jag fram och ändrade lite på. Lite juligare och alldeles gratis! (Förutom papper och bläck såklart..)
 
Har alltid velat ha en lite finare tändsticksask, speciellt i juletider. Istället för att köpa en färdig så köpte jag en vanlig för tio kronor och skrev ut ett mönster med kottar som jag pillat lite med och det blev hur bra som helst. Dock lite svårt att se det på bilden.
 
Jag skulle allra helst vilja ha en gran (en liten i kruka i alla fall), men det är ganska fint med kvistar också kan jag tycka. Hittade den högra på marken under en promenad och satte i en ljusslinga. Ungefär som den jag hade förra julen, fast denna är inte sprayad vit. Får se om jag orkar göra så med denna också!
 
 
Ungefär så ser det ut. Blev ett långt inlägg, men det är så kul att prata om och visa upp julen och pyssel så jag som inte riktigt låta bli!
Matilda
2014-12-02 @ 23:19:56
URL: http://www.matildaaol.blogg.se

åhh!!! Hur fint som helst!!!!!!!!!!

Svar: Tack! :D
Amanda Olofsson

Anonym
2014-12-04 @ 20:47:15

Det blev ju så fint:) jättemysigt. Ge bort tändsticksaskar i julklapp.

Svar: Tack! Ja det är ju en jättebra idé faktiskt :)
Amanda Olofsson

Sandra Lundin
2014-12-05 @ 07:36:22
URL: http://atilio.blogg.se/

Superfint ju! Älskar verkligen tavlorna du har gjort, så roligt att kunna byta ut nya prints efter årstiden :)

Svar: Tack! Det är ju perfekt när det är så enkelt att byta ut så kan man göra det direkt när man tröttnat :P
Amanda Olofsson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: