Amanda Olofsson -

Brödbakning

2014-02-12 @ 13:06:00 Min vardag

I förrgår bakade jag bröd. Jag hade fått receptet av mamma för det är så gott när hon har gjort det så jag var tvungen att testa det själv också. Jag har alltid velat fota när jag bakar eller lagar mat, för det är kul att fota mat men det har aldrig blivit av. Den här gången kom jag dock ihåg att ta fram kameran och fota lite av processen.
 
Här är alla ingredienserna. Plus salt och sirap som jag glömde ta med på bilden.
 
Blandade först allt det torra med varandra. Och sedan i med yoghurten.
 
Och sirapen såklart.
 
Sen hackade jag lite torkad frukt och blandade i det.
 
Ner i två formar och in i ugnen i ca 1,5 timme.
 
Då kommer de att se ut så här och smaka väldigt gott!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: