Amanda Olofsson -

Burning candles

2015-04-28 @ 20:25:00 Foto - Porträtt

För ett tag sedan hade jag en fotografering med Anna som jag inte redigerat klart förrän nu. Har hamnat efter ganska mycket med redigeringen av våra fotograferingar, men jag tog tag i några mappar och kom en liten bit på vägen i alla fall, vilket var skönt! Det var en spännande fotografering som vi hade på Hotell Gamla Teatern här i Östersund. Så drömmiga lokaler på det stället! Vi fick låna ett rum längst in och hade det lite pilligt med alla tända ljus och stearin som jag hällde över Anna. Det gjorde nog ganska ont så det var bra jobbat av henne! Tycker håret och sminket som Carro gjorde passade perfekt in i miljön också, så jag är riktigt nöjd med bilderna.

Vackra solnedgångar

2015-04-17 @ 21:00:00 Min vardag

Det är ju helt fantastiskt att solen inte går ner förrän vid åtta-nio på kvällen. Skönt när dagarna är ljusare och känns mycket längre. Och nu når dessutom solens sista strålar in i vårat sovrum och bildar fina mönster på väggen. Dessa bilder tog jag ut genom fönstret och jag känner på mig att det kommer bli många sådana bilder framöver när solen håller sig kvar längre och längre för varje dag som går!

Berlin 3

2015-04-14 @ 19:06:00 Resor

Sista dagen i Berlin blev det mycket åkande fram och tillbaka. Tur att deras tunnelbanesystem är så himlans bra så man hinner åka över hela stan på väldigt kort tid! Vi började med en drömmig frukost på en rysk restaurang som jag blir så himla sugen på igen varje gång jag tittar på bilderna.

Efter frukosten åkte vi till Mauerpark där det är en jättestor marknad på söndagar. Vi var där ganska länge, men hann knappt gå genom halva tror jag. Fotade en massa fina hus på vägen så klart!

Så vackra träd som man verkligen fick vårkänslor av.

Klämde lite på dessa kameror och var väldigt sugen på att köpa en. Frågade om priset, men det var ganska dyrt och jag är sämst på att pruta så jag lät det vara. Men fina var dom allt.

Köpte strudel för det kändes väldigt tyskt, men det var inte så gott tyvärr.

Efter marknaden åkte vi till ett museum och kikade på dinosaurieskelett och lite andra djur, men där tog jag inga kort. Vi vilade fötterna på ett kafé i Starbucks-stil och sedan åkte vi vidare till en annan del av staden och såg ännu fler fina hus och åt pizza på ett litet hak (mycket var stängt pga att det var söndag) och sedan åkte vi tillbaka till hotellet.

Så himla bra resa och allt var helt perfekt! Riktigt trevlig och mysig stad som verkar ha allt och rätt billigt var det också. Vi bestämde oss för att vi absolut måste åka tillbaka hit igen.

Berlin 2

2015-04-12 @ 14:33:00 Resor

På lördagen var ju den enda dagen som affärer och sånt var öppet på grund av påsken så vi tänkte kika lite i affärer. Blev dock inte så mycket shopping, bara ett armband för mig, men det gjorde inte så mycket.

Vi började med att gå till KaDeWe som är ett stort shoppingcenter på sex våningar. Dock bara en massa dyra märken och fancy grejer så det var inget för oss, men kul att se i alla fall.

Så många fina hus att se!

När det började bli dags för lunch gick vi till detta ställe som hade så himla goda våfflor och jättemysig lokal/inredning. Menyn stod på tyska så det var lite svårt att veta vad man beställde, men det blev ju bra!

Tyckte det var fint på tjejtoan:

Efter lunchen åkte vi vidare till East Side Gallery som är en del av Berlinmuren som fortfarande står kvar med en massa fina målningar och grafitti.

Markus var tvungen att testa Currywurst som det fanns i ungefär varje gathörn i hela stan och det var ju faktiskt rätt gott.

Middagen åt vi på en italiensk restaurang som var väldigt mysig, men maten var inte så god tyvärr. Och portionerna var så stora att man knappt orkade hälften. Men trevligt hade vi i alla fall!

Berlin

2015-04-11 @ 12:38:00 Resor

För en vecka sedan vid den här tiden var jag och Markus i Berlin och jag hade gärna åkt tillbaka i tiden. Vi var där över påskhelgen och hade det så himla bra. Har aldrig varit där förut, men jag tyckte verkligen om staden. Så många vackra hus, fina restauranger och mycket att se. Måste åka tillbaka dit igen!

Vi landade på torsdag eftermiddag, checkade in på hotellet och åt middag på en restaurang i närheten. Vi gjorde inte så mycket första kvällen, kikade lite i området runt hotellet och planerade vad vi skulle göra resterande dagar.

Dag två hade vi bestämt oss för att åka på en guidad tur till ett bevarat koncentrationsläger som ligger några mil utanför Berlin. Det var en stark upplevelse och både hemskt och intressant att få se och veta mer om hur det gick till. När vi kom tillbaka åt vi middag och gick sedan till det judiska monumentet och till Brandenburger Tor.

Sedan åkte vi vidare till Checkpoint Charlie. Blev lite Andra världskriget-tema på den här dagen märkte vi.

Efter det här var vi ganska trötta och utmattade av att ha gått hela dagen och pratat om så mycket hemska saker så vi tog oss något varmt att dricka på Starbucks innan vi åkte tillbaka till hotellet. Fler bilder kommer sen!