Amanda Olofsson -

Berlin 3

2015-04-14 @ 19:06:00 Resor

Sista dagen i Berlin blev det mycket åkande fram och tillbaka. Tur att deras tunnelbanesystem är så himlans bra så man hinner åka över hela stan på väldigt kort tid! Vi började med en drömmig frukost på en rysk restaurang som jag blir så himla sugen på igen varje gång jag tittar på bilderna.
 
 
Efter frukosten åkte vi till Mauerpark där det är en jättestor marknad på söndagar. Vi var där ganska länge, men hann knappt gå genom halva tror jag. Fotade en massa fina hus på vägen så klart!
 
Så vackra träd som man verkligen fick vårkänslor av.
 
Klämde lite på dessa kameror och var väldigt sugen på att köpa en. Frågade om priset, men det var ganska dyrt och jag är sämst på att pruta så jag lät det vara. Men fina var dom allt.
 
Köpte strudel för det kändes väldigt tyskt, men det var inte så gott tyvärr.
 
Efter marknaden åkte vi till ett museum och kikade på dinosaurieskelett och lite andra djur, men där tog jag inga kort. Vi vilade fötterna på ett kafé i Starbucks-stil och sedan åkte vi vidare till en annan del av staden och såg ännu fler fina hus och åt pizza på ett litet hak (mycket var stängt pga att det var söndag) och sedan åkte vi tillbaka till hotellet.
 
Så himla bra resa och allt var helt perfekt! Riktigt trevlig och mysig stad som verkar ha allt och rätt billigt var det också. Vi bestämde oss för att vi absolut måste åka tillbaka hit igen.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: