Amanda Olofsson -

Moose Garden

2015-12-15 @ 12:07:04 Min vardag

I söndags på Luciadagen åkte jag och Markus till Moose Garden där vi skulle möta upp hans syster Renée och hennes familj. Vi kom dit vid solnedgången (som ju i och för sig nu för tiden är redan mitt på dagen) och fick se en fin utsikt.
 IMG_1411
 IMG_1412
 IMG_1415
 
Efter ett tag kom Renée med familj traskande genom skogen. Det var ishalt hela vägen upp för backen så för att ens ta sig upp så fick man gå lite alternativa vägar.
 IMG_1421
 
En glad liten Ella med röd näsa :)
 
IMG_1426
 
Efter lite väntan skulle vi äntligen få gå och kika på älgarna. Känns lite konstigt att göra det eftersom man ser dem ganska ofta i skogen (eller på vägen som för några veckor sedan då jag körde på en...). Men dessa älgar är ju tama och man kan till och med klappa dem. Lite kul ändå och så himla stora på så nära håll!
 IMG_1438
 IMG_1453
 IMG_1456
 IMG_1470
 IMG_1478
 IMG_1484
 IMG_1497
 
Efter ett litet tag höll mina fötter på att trilla av av kyla (blir ju lätt så när man inte införskaffar riktiga vinterskor och går omkring med converse hela året) så vi gick in i stugan, fikade, kikade på deras loppis och sedan åkte vi hem!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: