Amanda Olofsson -

Cookies

2015-05-28 @ 21:47:49 Övrigt

Idag kände jag för att baka för det har jag inte gjort på så väldigt länge. Jag minns att jag och Markus gjort kakor för några år sedan som var så himlans goda, typ som kakorna man kan köpa på Subway. Minns dock inte receptet så jag tog det första jag hittade när jag sökte på google och det blev ju hur bra som helst!
 
Ingredienser:
  • 300 g smör
  • 2 1/4 dl socker
  • 2 1/2 dl farinsocker
  • 2 ägg
  • 3 tsk vaniljsocker
  • 7 1/2 dl vetemjöl
  • 1 tsk salt
  • 1 tsk bikarbonat
  • 4 msk kakao
  • 200 choklad
 
Vispa ihop farinsocker, vaniljsocker och ägg. Smält smöret och blanda i det.
 
Blanda sedan i resten av ingredienserna.
 
Hacka chokladen grovt och blanda i smeten.
 
Gör små bollar och lägg ut på en plåt (tänk på att de breder ut sig ganska mycket) och kör in i ugnen på 175 grader i ungefär 10 minuter. Låt svalna på plåten en stund.
 
Lägg upp på en tallrik, ät och njut!
 
Emma Ivarsson
2015-05-29 @ 22:21:41
URL: http://www.emmaivarsson.se

sv. Men åh tack snälla!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: