Amanda Olofsson -

Söndagsmiddag och älgsafari

2015-05-21 @ 14:24:00 Min vardag

I söndags började jag och Markus dagen med en riktigt god frukost. Scones, egenpressad juice och mango. Så himla gott!
 
När vi var mätta och belåtna ägnade vi oss åt egna aktiviteter på varsin dator. Jag redigerade bilder och lyssnade på podcasts.
 
På eftermiddagen satte vi oss i bilen och åkte till Hackås. Vi skulle nämligen till Markus föräldrar på söndagslunch.
 
De hade en fin blomma i fönstret.
 
Innan maten löste jag lite korsord. Klarar dock inte av det vanliga, så det får bli barnkorsordet när man inte är expert!
 
Markus var djupt koncentrerad i hans mammas dator som han skulle fixa till.
 
Sedan var det matdags! Fina ölflaskor serverades och efteråt fick vi smaskig äppelpaj.
 
Efter middagen åkte vi iväg för att spana efter älgar. Markus föräldrar hade sett en hel del några dagar tidigare, men just idag var det visst inte så många som ville visa upp sig. Vi såg ett rådjur, några tranor och två älgar på ganska långt avstånd. Man får kolla noga för att se dem i bild, men jag lovar att de är där!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: