Amanda Olofsson -

En höstig lista

2015-10-01 @ 09:12:00 Övrigt

Nu var det ett tag sedan jag bloggade (och fotade också för den delen) så det ska det bli lite ändring på. Det kom en massa annat emellan som har tagit min tid, men nu ska jag nog komma igång igen. Jag har många bilder på lager och känner mig pepp på att fota ännu mer. Nu är jag i Skellefteå hos familjen och hälsar på och har även flera fotograferingar inbokade så det kommer bli en bra vistelse. 
 
Jag bryter bloggpausen med en höstlista som återkommit på en del bloggar senaste tiden. Tror jag såg den först hos hejregina.
 
Vad är det bästa med hösten?
Den krispiga luften, färgerna och ljuset, att få mysa inne med tända ljus.
 IMG_3206 copy
 
Vad har du för höstplaner?
Försöka ta tag i lite träning, fixa mer jobb, pyssla.
 
Vad kommer du fota i höst?
Porträtt (bland annat gravidmagar och barn bland mina kompisar: mys!), höstfärgerna, lite mer av lägenheten.
 IMG_1378
 
Vad kommer du dricka?
Blir nog en och annan varm choklad, kanske lär mig att dricka te. Måste dricka mer vatten också.
 
Vad har du på dig på hösten?
Favvojackan från Monki, varma tröjor och tjockare strumpbyxor. 
 IMG_3513 copy
 
Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan?
Jag och Markus hade bott i Östersund i en månad så vi höll på att få ordning med lägenheten och bo in oss.
 
Vad händer i ditt liv just nu?
Har som sagt en minisemester i Skellefteå nu och efter det tillbaka till vardagen och jobb. Sedan har jag inte jättemycket planerat just nu, men det kan ju ändras!
 IMG_3299 copy
 
Vad tittar du på?
Jag kollade klart på Modern Family för ett litet tag sen. Himla bra serie, men tråkigt när man kommer ikapp och det inte finns fler avsnitt att se. Så nu kollar jag på gamla avsnitt av Big Bang Theory tills jag hittar något bättre.
 
Vad lyssnar du på?
Känner att jag varit lite dålig på att lyssna på saker på senaste tiden. Förut lyssnade jag typ jämt på P3 eller musik på Spotify, men det har jag tappat lite nu. Blir några ströavsnitt på olika poddar ibland.
 
Mina tre bästa hösttips till mig själv:
- Fota mycket av hösten
- Börja med något pyssel, typ stickning, att göra framför en bra serie
- Ta promenader i höstsolen
  IMG_3128 copy
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: