Amanda Olofsson -

En tur till Rödön

2015-08-02 @ 18:37:00 Foto - Natur

Nu var det ett bra tag sedan jag la upp något här. Det har kommit en massa andra saker i mellan helt enkelt. Bland annat har jag tagit på mig ett nattjobb att dela ut tidningar och på dagarna (dock inte varje dag) fotograferar jag fastigheter åt olika mäklare, så sömnen blir lite lidande vissa perioder och jag har inte riktigt hunnit med så mycket annat. Men nu har jag kommit ikapp litegrann med redigeringen i alla fall så vi tar och kikar på ett gäng bilder från när jag och Renée körde ut till Rödön som ligger en liten bit utanför stan.
 
Vi körde bil och såg denna ramp eller bro eller vad man nu ska kalla det inne i skogen och blev såklart nyfikna på vad det var för något.
 IMG_4300
 
Det var en minnesplats för något som jag tyvärr inte kommer ihåg nu. Det fanns i alla fall gamla gravhögar och grunden till ett gammalt hus som en gång stått där. Inte så mycket att se kanske, men det var en mysig skog i alla fall.
 IMG_4305
 IMG_4311
 
Vi såg detta på ett träd och började fundera på om det var en björn som gjort dessa märken. Spännande i så fall för de såg ganska färska ut.
 IMG_4316
 
Sedan åkte vi vidare och stannade vid ett jättestort och fint växthus. Det ligger även ett café där och så finns det självplock av jordgubbar. Så fint och mysigt så här kommer en liten bildbomb därifrån.
 IMG_4322
 IMG_4331
 IMG_4338
 IMG_4340
 IMG_4356
 IMG_4361
 IMG_4367
 
Jag ville ta med ungefär allt hem och fylla varenda vrå med vackra växter. Men det gick ju inte så vi åkte vidare en bit till och hamnade på en skogsstig vid sjön.
 IMG_4386
 IMG_4388
 IMG_4393
 IMG_4407
 
Vi hälsade på några hästar på väg tillbaka mot stan.
 IMG_4413
 
Och var ju självklart tvungna att stanna till när vi såg denna underbara vy.
 IMG_4470
 
Vi kastade lite sten och sen var det slut på denna dagen.
 IMG_4479
 IMG_4483
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: