Amanda Olofsson -

Om mig

2014-01-05 @ 14:49:00 Övrigt

Jag heter Amanda Olofsson, är 26 år och bor i Östersund tillsammans med min pojkvän. Jag kommer ursprungligen från Skellefteå, men flyttade till Umeå år 2009 för att studera. Efter fem år hade jag en hel del fotokurser och en utbildning i Digital Medieproduktion i bagaget och i slutet av 2013 startade jag eget företag som fotograf.
 
Jag började intressera mig för foto i slutet av gymnasiet och började fotografera ganska mycket efter studenten när jag köpte min egen digitalkamera. Sedan blev det bara mer bilder, fler motiv och nyare kameror. Jag gillade från början att fotografera natur och växter, men efter att jag "tvingat" mina två yngre systrar att stå modell för mig otaliga gånger insåg jag att det är det jag vill hålla på med. Jag älskar att fotografera allt möjligt, men porträttfoto av alla dess slag (familj, barn, par, bröllop) är det jag är främst inriktad på idag. Jag fotar allra helst utomhus i naturligt ljus eller hemma hos någon för att få mer personliga och naturliga bilder.
 
Lite annan information om mig som kan vara intressant att veta:
- Jag har bott ett år i USA (New York och New Jersey) där jag jobbade som au pair
- Jag älskar ugglor och har samlat på mig en hel del prydnader, ljus och lampor formade som detta fina djur
- Min favoritårstid är hösten för jag älskar de vackra färgerna 
- Jag gillar att kolla på serier (mycket hellre än filmer) och gillar det mesta, men Vänner och Sex and the City är två som jag aldrig kan tröttna på
 
Vill ni kontakta mig med frågor eller för att boka en fotografering, skicka mail till: [email protected].
För att se min portfolio och vilka priser jag har kan ni kika in på min hemsida: amandaolofsson.com