Amanda Olofsson -

En ledig dag

2016-02-13 @ 12:27:58 Min vardag

I måndags var jag ledig, förutom lite redigeringsjobb som skulle göras, så jag började dagen med en promenad.
 
 
När jag kom hem gjorde jag en mycket god frukost. Rotfruktsbröd med avokado och citronpeppar (nya favoriten), äppeljuice, blodapelsin och en skål med smoothie och müsli som jag inte orkade äta upp..
 IMG_3405
 IMG_3414
 
Efter duschen hade jag lite hemmaspa med ansiktsmask. Hade glömt bort att jag hade två olika i badrumsskåpet så nu använder jag dom lite då och då så man får känna sig ren och fin.
 IMG_3428
 
Sedan tog jag en liten sväng på några loppisar bland annat, men kom endast hem med nedanstående grejer denna gång. Tyget på lampskärmen kastade jag och ska endast använda stålramen till en annan grej. Men kannan blev jag väldigt nöjd med och krukan hade jag visst en likadan av redan, men sånt kan man inte få för mycket av!
 IMG_3439
 
Till lunch åt jag av det som blev över efter middagen dagen innan då vi testade på ett recept som var supergott. 
 IMG_3450
 IMG_3454
 
Efter lunchen satte jag mig framför datorn och började gå igenom bilderna från helgens bröllopsporträtt och smaskade på lite efterrätt i form av nyttiga varianter på snickerskaka och typ chokladbollar fast med hallon istället. Behöver verkligen en ny dator, min gamla fina macbook kämpar på in i det sista nu...
 IMG_3460
 
När jag blev less på att sitta framför datorn åkte jag en sväng på ica och inhandlade lite saker som behövdes, bl a blommor (vill helst bo i en djungel) och när Markus kom hem åt vi middagsrester framför dokumentärserien Making a murderer som vi såg klart (så himla bra, fast man mest var arg hela tiden!). Sen var denna halvlediga måndag slut.
 
Helene
2016-02-13 @ 13:46:12
URL: http://minttu.blo.gg/

Härliga bilder! ^^

Svar: Tack! :)
Amanda Olofsson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: