Amanda Olofsson -

En trio från januari

2016-01-31 @ 23:28:40 Övrigt

Jag tänkte att jag skulle börja med någon sorts tillbakablick/sammanfattning (i brist på bättre ord) varje månad och har kommit fram till tre olika saker att lägga upp. Får se om jag kanske ändrar dessa tre nästa månad eller om jag kör på samma tema varje gång. För januari kommer det i alla fall att bli en favoritbild från månaden som gått, en bild som jag visar före och efter redigering och ett tips på något roligt/smart/tänkvärt/spännande som jag sett eller läst som kan handla om vad som helst.
 
 
FAVORITBILD
IMG_2052
 
Det här var från en jättekall dag då jag var på väg hem från Åre efter en fotografering. Det brukar ofta vara så himla fint både på väg dit och på väg hem, men jag stannar ganska sällan och njuter endast av utsikten genom bilfönstret. Den här dagen stannade jag dock och gick en bra bit i kylan för att få dessa bilder och det var så himla värt det. Den påminner mig om att inte bara åka vidare när jag ser något fint, utan att faktiskt stanna och titta lite extra.
 
 
FÖRE OCH EFTER REDIGERING
IMG_2342
 IMG_2342
 
En bild från fotograferingen med Anna där Carro har gjort smink och hår. Jag ville ha en ganska enkel redigering eftersom sminket och håret var ganska tydligt, så det jag har gjort är att ljusa upp, lägga på kontrast, förstärkt sminket ytterligare och tagit bort röda toner i ansiktet (t ex hennes röda näsa) och beskurit lite. Hade från början tänkt lägga till mer snöflingor, men det skulle nog inte synas ändå för bakgrunden är så ljus. Blev nöjd med detta!
 
 
ETT TIPS
Adele Carpool Karaoke
Nu är ju den här videon någon vecka gammal redan, men jag tycker den är så himla bra. Har tittat på den fem gånger typ och kommer säkert titta fler gånger :)
 
Linnea Aurora
2016-02-04 @ 22:24:28
URL: http://linneaaurora.webblogg.se/

Mycket bra idé på upplägg av månadssammanfattning! + Adeles carpool är så bra, älskar't!!

Svar: Tack! Jag med, kan titta hur många gånger som helst :)
Amanda Olofsson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: