Amanda Olofsson -

Jullistan

2015-12-05 @ 12:06:00 Övrigt

Jag hittade en julig lista någonstans som jag nu tyvärr har glömt. Modifierade den litegrann innan jag svarade på frågorna om den bästa högtiden enligt mig!
 
Pepparkakor eller lussebullar? Älskar saffran, men tycker lussebullar kan bli så torra så pepparkakor är alltid ett säkert kort.

Skumtomtar eller knäck? Knäck

Ischoklad eller marsipan? Bara som det är: ischoklad. Annars är ju marsipan som ingrediens i bakverk väldigt gott.
 
Köttbullar eller prinskorvar? Farmors köttbullar!
 IMG_3830-web
 
Julkorv eller julskinka? Julskinka utan tvekan. Helst på vörtbröd med senap och äppelmos. Mums!
 
Lax eller sill? Lax. Gillar inte riktigt sill.
 
Sylta eller pastej? Pastej.
 
Paradis eller Aladdin? Finns fler goda i Paradis.
 
Glögg eller julmust? Svårt.. Jag tycker verkligen om båda. Kanske lutar liiite mer åt glögg.
 
Hemma eller borta? Hemma! (hos mina föräldrar då)
 IMG_1099
 
Utomlands eller Sverige? Sverige (eller åtminstone nånstans där det finns snö).
 
Ge eller få? Är ju alltid kul att få såklart, men känslan av att hitta en perfekt present till någon som sedan blir jättenöjd är svår att slå.
 
Plastgran eller äkta? Min familj har haft plast så länge jag kan minnas och den är så himla fin och man slipper ju barret. Men jag och Markus har äkta och det är ju ganska mysigt ändå.
 
Arne Weise eller Ernst? Jul med Ernst är ju jättebra.
 
När vill du att första snön ska falla? 1:a advent och får sen gärna tina bort i februari.
  IMG_0915
 
Har du haft en grön gräsmatta på julen? Nej inte vad jag kan minnas i alla fall.
 
När är det dags att pynta? Absolut senast 1:a advent/1:a december. Egentligen vill jag smygbörja innan dess.
 
Kan du komma på något negativt med julen? Att det kan bli för hetsigt och stressigt. Och tråkigt för dom som inte kan fira en fin jul.
 
Favorit julfilm? Polarexpressen eller Love actually. Ingen riktig jul annars!
 IMG_3815-web
 
Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? När jag var yngre kunde jag känna mig lite ledsen när julafton var slut, men inte längre. Tycker nästan tiden innan själva julafton går lite för fort. 
 
När öppnar du dina julklappar? Familjen byter några julklappar på morgonen och sen blir det några efter maten och Kalle Anka. Och senare på kvällen julklappsleken förstås!
 
Favorit juldoft? Saffran, glögg och när man tänder ljus med tändstickor.
 
Vad framkallar mest julstämning? Musiken, pyntet och snön.
 
Vad är viktigast med julen? Att umgås med nära och kära, äta gott och mysa.
 IMG_0932
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: