Amanda Olofsson -

Julen

2016-01-01 @ 13:48:00 Min vardag

Två dagar innan julafton satte sig jag och Anna som sagt i min bil och körde norrut. Vi lämnade ett nästintill snöfritt Östersund och kom fram till ett lite vitare Skellefteå. Men dagen innan julafton så kom snön till slut! Inte särskilt mycket och den stannade inte särskilt länge, men vi fick en vit jul i alla fall.
 IMG_1535
 IMG_1539
 IMG_1545
 
Granen var lika vacker som alltid och trots att mamma och pappa skulle påbörja sin flytt till nya lägenheten redan dagen efter julafton så var det mysigt pyntat i vardagsrummet och köket.
 IMG_1549
 
IMG_1582
 IMG_1609
 IMG_1688
 
Min syster Matilda hade gjort dom finaste paketen.
 IMG_1576
 IMG_1568
 
På julaftonsmorgonen åt vi frukost tillsammans hela familjen innan vi öppnade en del av julklapparna. Ute var det fortfarande vitt och fint.
 IMG_1698
 IMG_1703
 IMG_1671
 IMG_1674
 
Strax innan Kalle började släkten dyka upp. Vi åt supergott julbord, delade ut mer klappar, spelade julklappsleken, åt godis och hade det mysigt.
 
IMG_1739
 IMG_1749
 IMG_1757
 IMG_1807
 IMG_1895
 
Dagen efter var det dags att ta ner julen och packa ihop hela huset för att ta allt till nya lägenheten där mina föräldrar och yngsta syster Wilma numera ska bo. Känns väldigt konstigt att nästa gång jag kommer och hälsar på så är det inte till radhuset där jag växte upp, utan en helt ny lägenhet. Men ändå fint att vi hann fira en sista mysig jul i huset innand det var dags att säga hej då.
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: